Όλοι όσοι εργάζονται βρίσκονται υπό μόνιμο άγχος πώς να αξιοποιήσουν το ωράριό τους για να παράγουν το μάξιμουμ της δουλειάς.
Αν δεν είστε ειδήμονες στην σωστή διαχείριση χρόνου και κατ’ επέκταση στην μεγαλύτερη επαγγελματική απόδοση, τότε πάρτε ιδέες από τα παρακάτω μυστικά των πιο παραγωγικών ανθρώπων.
Δεν εξαρτώνται από τα email τους
Σύμφωνα με τους ειδήμονες, η ηλεκτρονική αλληλογραφία είναι ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια στην παραγωγικότητα. Οι άνθρωποι παρασύρονται από τα email, δεν γνωρίζουν πώς να τα διαχειριστούν και καταλήγουν να περνούν πολύ ώρα πάνω από αυτά. Αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι να βάλετε ένα όριο στο πόση ώρα θα ξοδεύετε στα email σας και ιδανικά να τα τσεκάρετε κάθε δύο ώρες, όπου και πάλι να αξιολογείτε σε ποια από αυτά να δώσετε βάση και παραπάνω προσοχή.
Όταν τελειώνουν μια δουλειά, δεν επιστρέφουν σε αυτήν
Ένας συχνός… ψυχαναγκασμός των εργαζομένων είναι να ξεκινούν μια δουλειά, στη συνέχεια να την αφήνουν, μετά να την ξαναπιάνουν, κάποια στιγμή να την τελειώνουν και μετά να επιστρέφουν σε αυτήν για να βεβαιωθούν αν έχει γίνει σωστά. Λάθος στρατηγική! Όταν τελειώσετε κάτι, ξεχάστε το! Η τελειομανία έχει και τα όριά της και πρέπει να μπαίνουν ευδιάκριτα γιατί αλλιώς θα σας φάει όλο τον χρόνο.
Είναι experts στην οργάνωση
Ο κάθε άνθρωπος έχει το σύστημά του και γνωρίζει πώς μπορεί να οργανώσει την δουλειά του. Υπάρχουν άπειρες μέθοδοι γι’ αυτό, αρκεί να ανακαλύψετε ποια σας ταιριάζει. Ο Tony Hsieh, CEO στο site Zappos.com, αισθάνθηκε κάποια στιγμή ότι δεν μπορούσε να οργανώσει την αλληλογραφία του οπότε ανακάλυψε το «Yesterbox». Αυτό που ουσιαστικά κάνει είναι να μην ασχολείται καθόλου με τα τρέχοντα emails της ημέρας και να απαντάει μόνο σε αυτά της προηγούμενης. Η πρακτική αυτή του επιτρέπει να γνωρίζει τον όγκο και τον χρόνο που οφείλει να ξοδέψει.
Έχουν πλάνο για κάθε πιθανό σενάριο
Πολλοί άνθρωποι, κατά τη διάρκεια της εργασίας τους, αποσπώνται από ομιλίες, τηλεφωνήματα, έκτακτο φόρτο δουλειάς και κοινωνικές συναναστροφές. Πολλές φορές καταλήγουν να βγαίνουν εκτός χρόνου και τότε πανικοβάλλονται! Οι πραγματικά παραγωγικοί άνθρωποι διατηρούν την ψυχραιμία τους, γνωρίζουν πώς να καλύπτουν τον χαμένο χρόνο και έχουν πάντα έτοιμες λύσεις για κάθε έκτακτη περίπτωση.
Χρησιμοποιούν το άγχος τους με θετικό τρόπο
Δεν υπάρχει κάποιος που να μην νιώθει άγχος την ώρα της δουλειάς! Πολλοί ωστόσο αφήνουν το άγχος να τους παρασέρνει και καταλήγουν να μην είναι παραγωγικοί σε αυτό που πρέπει να κάνουν. Οι ειδικοί συστήνουν μια.. ιδιόρρυθμη τεχνική: Αντί να προσπαθήστε να χαλαρώσετε, υποστηρίξτε το… άγχος σας με πιο θετικό τρόπο μετατρέποντάς το σε ενθουσιασμό. Με τον τρόπο αυτόν θα ακολουθήσετε τα συναισθήματα της εγρήγορσης, χωρίς όμως να τα καταδικάζετε με μια αρνητική χροιά.
Βάζουν σωστές προτεραιότητες
Μπορεί να έχετε μια μεγάλη λίστα με αρμοδιότητες αλλά αυτό δε σημαίνει πως πρέπει να γίνουν όλες «πρώτες» ή ότι όλες έχουν την ίδια σημασία. Όσοι ξέρουν να διαχειρίζονται σωστά την παραγωγικότητά τους, ξεκινούν με κάτι εύκολο και στη συνέχεια προχωρούν στις δουλειές που επείγουν περισσότερο. Έπειτα, επιστρέφουν σε κάτι πιο εύκολο και ούτω καθ΄εξής. Αυτό ο ρυθμός τους επιτρέπει να ανανεώνονται χωρίς να… μπουκώνουν.
Επιλέγουν να μην είναι… τελειομανείς!
Η τελειομανία δεν είναι κακό πράγμα, θεωρείται μάλιστα ένα πλεονέκτημα για τους εργαζόμενους. Ωστόσο, μπορεί να λειτουργήσει ως μπούμερανγκ όταν ξεπερνάει τα όρια. Αφού αναγνωρίσετε σημάδια τελειομανίας στην επαγγελματική σας συμπεριφορά, τότε βάλτε ένα «στοπ». Δεν υπάρχει άλλωστε λόγος να κοιτάξετε 100 φορές εκείνη την αναφορά που θα δώσετε στο αφεντικό σας ή να κάνετε 10 φορές διορθώσεις στο κείμενο που μπορεί να γράφετε. Δεν θα προσθέσει τίποτε στην τελική σας απόδοση.
Δεν εστιάζουν στην παραγωγικότητα
Όσο οξύμωρο και αν ακούγεται, εκείνοι που πραγματικά παράγουν την περισσότερη δουλειά δεν έχουν εμμονή με αυτό το θέμα. Οι ειδικοί λένε πως κανείς δεν μπορεί να κάνει με ενθουσιασμό και σβελτάδα μια δουλειά όταν απλά σκέφτεται ότι θέλει να την τελειώσει. Αντί αυτού, συστήνουν να έχετε στο μυαλό σας τους λόγους που σας κινητοποιούν, για παράδειγμα τα χρήματα που βγάζετε, ή την οικονομική στήριξη προς την οικογένειά σας. Με αυτό τον τρόπο θα κάνετε τη διαφορά και στην σκέψη σας και εν τέλει στην απόδοση της δουλειάς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου