Του Ιωάννου του Βαπτιστού σήμερα, όχι του Γιάννη του κανατά, του ψαρά, του καρεκλά, του σφουγγαρά. Χθες τα Θεοφάνεια, αυτή η ειδωλολατρική γιορτή, που αγιάζουν τα νερά, σήμερα του φοβερού και τρομερού αυτού τύπου, του Ιωάννου Προδρόμου.
Έτσι είναι. Όλες οι θρησκείες, δεν είναι κορόιδα αυτοί που τις στήνουν, πήραν έτοιμες προηγούμενες δοξασίες. Γι’ αυτό ο Ιωάννης παίζει σ’ όλες τις αρχαίες θρησκείες, βέβαια με διαφορετική ονομασία. Τεράστιο πρόσωπο ο Εβραίος Ιωάννης. Διαχρονικό. Ο Ιωάννης του χριστιανισμού είναι ο προφήτης ο ταυτισμένος με το ύδωρ και το ποταμίσιο νερό.
Και με τον Χριστό το ίδιο έργο. Ιδιαίτερα στους λαούς της Μεσογείου πάντα υπήρχε ένας σωτήρας που γεννήθηκε από μία κοπελλιά παρθένα.
Μιλάμε σήμερα για τον Βαπτιστή. Για τη βάπτιση. Η γέννηση, θα πει ο άσχετος, είναι που μετράει, το ότι ήρθα στη ζωή, όχι ότι θα μου δώσουν ένα όνομα, Περίανδρος, Χαράλαμπος,Σουλτάνα, και Ευτέρπη. Δεν είναι έτσι.
Η βάπτιση δεν είναι μία σκέτη ονοματοδοσία. Ότι σου δίνουν ένα όνομα. Συμβολίζει κάτι περισσότερο από το να πάρει ο κανακάρης και η μπέμπα ένα όνομα.
Πήγε ο Χριστός στον Ιορδάνη ποταμό, εκεί που βάπτιζε κόσμο ο Τζων, και καθάριζε τις αμαρτίες με το νερό, και του λέει «Εσύ είσαι, που βαφτίζεις με τη φανέρωση του Αγίου Πνεύματος ;». Όχι, του λέει, ο Ιωάννης, δεν θα σε βαπτίσω εγώ, πήρα πρέφα ποιος είσαι, εσύ θα βαπτίσεις εμένα. Ο βαφτιστής αντελήφθη ότι ο υπέρτατος μάρτυς, ο αληθινός Αμνός του Θεού, ο μεσίας είναι ο γιός της Μαρίας.
Παραμυθάκια. Αυτά είναι θρησκείες. Τέλος πάντων, από τότε άρχισε το μυστήριο της Βαπτίσεως. Και, βέβαια, το πρόσωπο που «συνδέθηκε» ιστορικά και μυθολογικά με τον Ιωάννη ήταν η Σαλώμη. Ένα τσογλανοκόριτσο που ζήτησε τον αποκεφαλισμό του Ιωάννου από τον μπαμπά της, τον μαϊμού βασιληά Ηρώδη τον Αντύπα. Λέω μαϊμού, διότι ήταν βασιληάς υποτελής στους Ρωμαίους κατακτητές της Ιουδαίας.
Η Σαλώμη είναι υπαρκτό πρόσωπο. Παρ’ ό,τι αναφέρεται στα ευαγγέλια ότι ο Ιησούς Χριστός είχε μία αδελφή Σαλώμη, άλλη αυτή, για κάποιους θεολόγους αμφισβητείται το γεγονός. Έχει καμμία σημασία;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου