Μια νέα μάρκα αυτοκινήτων, ειδικά ευρωπαϊκή, είναι κάτι το εξαιρετικά σπάνιο -η τελευταία ήταν η Smart πριν από μια 20ετία, αλλά είχε πίσω της όλο τον όμιλο της Daimler- και έτσι παρουσιάζει ευθύς εξαρχής ενδιαφέρον. Το οποίο γίνεται ακόμα μεγαλύτερο από τη στιγμή που δεν έχει έδρα σε κάποια από τις χώρες που έχουν παράδοση στο συγκεκριμένο τομέα αλλά στη Σερβία.
Η νέα Σέρβικη μάρκα λοιπόν λέγεται Αqos και θα παρουσιαστεί στο ευρύ κοινό το Μάρτιο, στην έκθεση της Φρανκφούρτης. Ιδρυτής της είναι ο σχεδιαστής Sasha Milovančević, που συνεργάζεται με εξειδικευμένες γερμανικές, ιταλικές και βρετανικές εταιρείες. Ταυτόχρονα έχει την υποστήριξη τόσο του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου, όσο και άλλων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
H Aqos πάντως θέλει να κάνει αισθητή της παρουσία της παρουσιάζοντας μια πλήρη γκάμα μοντέλων, η οποια θα ξεκινά από ένα μίνι και θα φτάνει μέχρι και έναν σούπερ σπορ μοντέλο. Κοινό χαρακτηριστικό όλων θα είναι η ξεχωριστή, έως και επιτηδευμένη σχεδίαση, η πίσω κίνηση ανεξαρτήτως κατηγορίας και το περιορισμένο βάρος, προκειμένου να εξασφαλίζονται πιο εύκολα τόσο οι επιδόσεις όσο και οι χαμηλές καταναλώσεις και εκπομπές ρύπων. Έτσι το εισαγωγικό της μοντέλο θα είναι το μήκους 3,85 μέτρων Aqos 25, που θα έχει θέσεις για 5 και κινητήρα 1.200 κυβικών και 95 ίππων. Θα ζυγίζει μόλις 940 κιλά, κάτι που παίζει καθοριστικό ρόλο για την ολοκλήρωση του 0-100 σε μόλις 9,5 δεύτερα.
Στην αμέσως επόμενη κατηγορία η σέρβικη μάρκα θα εκπροσωπείται από το Vale 45, που είναι τρίθυρο, τετραθέσιο, λίγο πάνω από τα 4,0 μέτρα, λίγο πιο βαρύ από έναν τόνο και με έναν κινητήρα 1.400 κυβικών που αποδίδει 180 ίππους χάρη στα δύο του turbo (0-100 σε 6,0 δεύτερα).
Το Aqos Zulu είναι ένα σχετικά μικρό μεσαίο κουπέ 2+2 θέσεων με μήκος 4,29 μέτρα, το οποίο θα κινείται όμως από ένα μεγάλο για τα σημερινά δεδομένα κινητήρα, έναν V6 2.400 κυβικών με 270 άλογα. Ο οποίος, πάντα σύμφωνα με τη μάρκα, εξασφαλίζει ένα 0-100 σε 5,0 δεύτερα και μια τελική 260 χλμ./ ώρα.
Το μεγαλύτερο Aqos Fastback έχει αμάξωμα αλά κουπέ με μήκος σχεδόν 4,80 μέτρων και είναι δίθυρο ή τετράθυρο με θέσεις σε κάθε περίπτωση για τέσσερις. Κινητήρας ένας V6 3.200 κυβικών με διπλά turbo και 370 άλογα, ενώ V6 αλλά με 3.700 κυβικά και 330 άλογα (0-100 σε 7,0 δεύτερα, τελική 250) είναι και ο κινητήρας του SUV της γκάμας, που ονομάζεται PEJA 4XL.
Τα σπορ μοντέλα είναι τα διθέσια Javier και PM. Το πρώτο κινείται από έναν V10 4.700 κυβικών που είναι τοποθετημένος μπροστά και αποδίδει 505 ίππους, ικανούς για μια τελική 350 χλμ./ ώρα και ένα 0-100 σε 3,5 δεύτερα. Το PM θα είναι ακόμα πιο γρήγορο, χωρίς όμως οι Σέρβοι να έχουν ανακοινώσει λεπτομέρειες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου