Ένοχη σιωπή για τη δήλωση περιουσιακής κατάστασης του κ. Φλαμπουράρη - Μετά την άρνηση της Βουλής για διαδικαστικούς λόγους, ο εργολάβος-πρώην υπουργός καλείται να δώσει ο ίδιος τη δήλωση του - Σε αντίθετη περίπτωση η μεθόδευση αποσιώπησης θα είναι πρωτοφανής
Να δώσει ο ίδιος ο Αλέκος Φάμπουράρης στη δημοσιότητα το πόθεν έσχες του αφού η Βουλή για διαδικαστικούς λόγους δεν μπορεί. Μετά από το σχετικό αίτημα του Πρώτου Θέματος χθες να δοθούν τα στοιχεία της δήλωσης του 77χρονου υποψηφίου που κατατέθηκαν στις 27 Απριλίου στη Βουλή ώστε να απαντηθεί το κατά πόσο κατείχε ή όχι μετοχές της ΔΙΑΤΜΗΣΗ ΑΤΕ που πήρε κρατικά έργα και μετά την τοποθέτηση του σε υπουργό Επικρατείας, η αρνητική απάντηση που υπήρξε για λόγους τυπικούς και διαδικαστικούς από την Γ΄ Αντιπρόεδρο της Βουλής κας. Δέσποινας Χαραλαμπίδου, οδηγεί πλέον στην απαίτηση ο ίδιος ο πολιτικός μέντορας του Αλέξη Τσίπρα να φέρει στο φως το αντίγραφο της δήλωσης του.
Πρόκειται για μια ελάχιστη πράξη αξιοπρέπειας που ο «50 χρόνια αριστερός εργολάβος» καλείται να κάνει αν θέλει να αποδείξει την αθωότητα του. Θα πρέπει να σημειώσουμε πως αντίστοιχο αίτημα έχει καταθέσει τηλεοπτικά και ο εκπρόσωπος της ΝΔ Νικήτας Κακλαμάνης αλλά και τα πολιτικά κόμματα που ζητούν να δοθούν πλήρεις απαντήσεις και να σταματήσουν τα μισόλογα.
Θα πρέπει να πούμε πως ήδη από χθες το protothema.gr κατέθεσε σχετικό αίτημα παροχής των δεδομένων του πόθεν έσχες του τέως υπουργού ώστε να ενημερωθούν οι πολίτες μετά και τα «ομιχλώδη» στοιχεία που ο τέως υπουργός παρέθεσε για τη δήθεν μεταβίβαση των μετοχών του από την επίμαχη κατασκευαστική.
Παράλληλα χθες γράφαμε πως μετά τις σχετικές μας κινήσεις ο ΣΥΡΙΖΑ έχει θέσει κάτω από ασφυκτικό έλεγχο δια εργαζομένων του στη Βουλή τον χώρο που φυλάσσονται τα πόθεν έσχες για να μην υπάρξει τυχόν διαρροή του εγγράφου. Αφού λοιπόν ο κ. Φλαμπουράρης λέει πως είναι αθώος και μιας και ξαφνικά προβάλλονται τόσα εμπόδια στην έρευνα μας, η δημοσιοποίηση από τον ίδιο πλέον του πόθεν έσχες του θεωρείται μονόδρομος.
Ήδη κύκλοι της Βουλής μιλάνε για κίνδυνο να έχει υπάρξει οποιουδήποτε είδους παρέμβαση κατά το πρότυπο των όσων «γκρίζων» έχουν γίνει με την περίεργη πιστοποίηση γνησίου υπογραφής του κ. Φλαμπουράρη από αστυνομικό του Αρχηγείου της Αστυνομίας ώστε να παρουσιάσει ένα νομότυπο ιδιωτικό συμφωνητικό και την αιφνίδια επίσκεψη συνεργατών του μια ημέρα μετά τις αποκαλύψεις μας την Τετάρτη, στο ΓΕΜΗ για να κάνουν «διορθώσεις» στο μετοχολόγιο της κατασκευαστικής.
Ας μην ξεχνάμε πως ήδη ο κ. Φλαμπουράρης ελέγχεται γιατί παρουσίασε μετοχολόγιο αλλαγμένο με… μπλάνκο ενώ μέχρι στιγμής δεν έχει απαντηθεί πως ένας απλός πολίτης έχει πρόσβαση στα κεντρικά κτήρια της αστυνομίας για ένα απλό γνήσιο της υπογραφής! Επειδή λοιπόν ο φόβος αλλαγής δεδομένων όσο περνάει ο καιρός γίνεται και ισχυρότερος, ο τέως υπουργός οφείλει να ρίξει φως, αν και σε κάθε περίπτωση είναι ήδη βαριά εκτεθειμένος. Πως μπορεί εξάλλου να είναι διαφορετικά αφού η εταιρεία του ΔΙΑΤΜΗΣΗ ΑΤΕ υπογράφει σύμβαση εργολαβίας με την περιφέρεια Πελοποννήσου στις 20 Μαϊου 2015 όταν ο ίδιος ήδη ήταν μέλος της κυβέρνησης επί τετράμηνο και ενώ στη ΔΙΑΤΜΗΣΗ (ακόμα και στο σενάριο που ο ίδιος…διηγείται πως παραχώρησε τις μετοχές του), ο γιος του παρουσιάζεται ως αντιπρόεδρος!
Στην περίπτωση πάντως που η συγκάλυψη συνεχιστεί, βαριά εκτεθειμένος θα είναι και ο Αλέξης Τσίπρας που έχει προσφέρει απλόχερα τη στήριξη του στον κυρ Αλέκο. Είναι πρωτοφανές στα πολιτικά χρονικά της χώρας ένας εργολάβος να τυγχάνει τόσο μεγάλης στήριξης από έναν πολιτικό ηγέτη, με τον τελευταίο να μην διστάζει δημόσια να δηλώνει πως λίγο πολύ από το έργο αυτό ο φίλος του δεν έβγαλε κιόλας ευρώ!
Ακολουθεί η απάντηση της Βουλής προς την εφημερίδα μας:
«Σε απάντηση σχετικού ερωτήματος του διαπιστευμένου στο Κοινοβούλιο δημοσιογράφου κυρίου Μπόκα Χρήστου της εφημερίδας « ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ» καθώς και της κυρίας Κωστάκη Ειρήνης από το Vouliwatch.gr σχετικά με τη δημοσιοποίηση της δήλωσης περιουσιακής κατάστασης του πρώην Υπουργού κυρίου Φλαμπουράρη θέτουμε υπ’ όψη σας τα ακόλουθα: Εκ του άρθρου 2 παρ. 3 και 4 του Ν. 3213/2003 ως αντικ. τελευταία με το αρθ. 223 Ν. 4281/2014 ορίζονται τα ακόλουθα: 3. «Οι δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης των προσώπων των περιπτώσεων α` έως ε` του άρθρου 1 παράγραφος 1, καθώς και των Γενικών Γραμματέων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, των Περιφερειαρχών και των Δημάρχων, υπόκεινται σε δημοσιοποίηση στο διαδικτυακό τόπο της Βουλής με μέριμνα του Προέδρου της Επιτροπής του άρθρου 3Α, ο οποίος καθορίζει το αντικείμενο της δημοσιοποίησης και ιδίως τη μορφή, τον τύπο, τα προς δημοσίευση συγκεντρωτικά ή μη στοιχεία, τη χρονική διάρκεια της ανάρτησης και κάθε άλλη αναγκαία
λεπτομέρεια. Από τη δημοσιοποίηση εξαιρούνται σε κάθε περίπτωση εκείνα τα στοιχεία που είναι ικανά να προκαλέσουν βλάβη στη ζωή ή την περιουσία του δηλούντος και της οικογένειας του (όπως διεύθυνση κατοικίας, αριθμοί κυκλοφορίας μεταφορικών μέσων, φορολογικά στοιχεία κ.λπ.). Η δημοσίευση των δημοσιοποιούμενων στοιχείων στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης επιτρέπεται υπό την προϋπόθεση ότι δημοσιεύεται ολόκληρο το περιεχόμενο τους. Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι επιτρεπτή η επιλεκτική δημοσιοποίηση ονομαστικών στοιχείων. Κάθε παράβαση της διάταξης αυτής τιμωρείται πέραν της προβλεπόμενης ποινής φυλάκισης από το άρθρο 7 παράγραφος 2 και με χρηματική ποινή από 5.000 μέχρι 100.000 ευρώ. 4. Ελλείψεις ή ανακρίβειες της δήλωσης μπορούν να συμπληρωθούν από τον υπόχρεο αυθορμήτως προ της έναρξης ελέγχου της δήλωσης από το αρμόδιο όργανο ελέγχου.». Περαιτέρω από τις παραγράφους 13,14 της υπ’ αριθ. 9959/2012 απόφασης του Προέδρου της Βουλής ( ΦΕΚ Α΄157/08-08-012), αναφέρονται τα ακόλουθα: Οι δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης των προσώπων που ορίζονται στο άρθρο 1 παρ. 1 του Ν. 3213/2003 αναρτώνται στο διαδικτυακό τόπο της Βουλής με μέριμνα του Προέδρου της Επιτροπής του άρθρου 21 του Ν. 3023/2002 (ΦΕΚ 146/Α/25.6.2002), όπως ισχύει, ο οποίος καθορίζει τη μορφή, τον τύπο, τα προς δημοσίευση στοιχεία, τη χρονική διάρκεια της ανάρτησης και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια. Η δημοσίευση στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης που υποβάλλουν τα πρόσωπα που ορίζονται στο άρθρο 1 παρ. 1 επιτρέπεται υπό την προϋπόθεση ότι δημοσιεύεται ολόκληρο το κείμενο τους. Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι επιτρεπτή η επιλεκτική δημοσιοποίηση ονομαστικών στοιχείων. Κάθε παράβαση της διάταξης αυτής τιμωρείται, πέραν της προβλεπόμενης ποινής φυλάκισης, από το άρθρο 7 παρ. 2, έξι (6) μηνών τουλάχιστον και με χρηματική ποινή από 5.000 μέχρις 100.000 ευρώ. 14. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ελέγχου, διά της Ειδικής Υπηρεσίας Επιτροπής Ελέγχου των Οικονομικών των Κομμάτων και των Βουλευτών, χορηγεί φωτοαντίγραφο οιασδήποτε δήλωσης περιουσιακής κατάστασης, ύστερα από έγγραφη αίτηση διαπιστευμένου στη Βουλή κοινοβουλευτικού συντάκτη Μέσου Μαζικής Ενημέρωσης, με την υπόμνηση ότι η δημοσίευση στον Τύπο των δηλώσεων αυτών επιτρέπεται, με την προϋπόθεση ότι θα δημοσιεύεται ολόκληρο το κείμενο της δήλωσης, όπως ορίζεται στη διάταξη της παραγράφου 3 του άρθρου 2 του Ν. 3213/2003, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει». Εκ του πλέγματος των ανωτέρω διατάξεων φρονούμε, πως πριν από την έναρξη ελέγχου της δήλωσης περιουσιακής κατάστασης των υπόχρεων, από το αρμόδιο όργανο ελέγχου, δε δύναται να δημοσιοποιηθεί η δήλωση των εν λόγω ατόμων. Είναι μεν αληθές ότι διά της δημοσιοποιήσεως των ανωτέρω στοιχείων ο νομοθέτης απέβλεψε στη δυνατότητα γνώσης, εκ μέρους οιουδήποτε πολίτη των περιουσιακών στοιχείων των υπόχρεων, προς διασφάλιση της διαφάνειας στο δημόσια βίο, πλην όμως η σχετική δυνατότητα παρέχεται υπό την αυτονόητη προϋπόθεση, πως οι δηλώσεις αυτές έχουν ήδη τύχει του ελέγχου του αρμοδίου οργάνου ή τουλάχιστον έχει αρχίσει η διαδικασία ελέγχου αυτών. Τούτο εμμέσως, πλην σαφώς, προκύπτει από τη διάταξη του αρθ. 2 παρ. 4 του Ν. 3213/2003 ως ισχύει μετά την τελευταία τροποποίηση του άρθρου αυτού από το αρθ. 223 Ν. 4281/2014, όπου προβλέπεται η δυνατότητα του υποχρέου συμπλήρωσης ελλείψεων ή ανακριβειών της δήλωσης αυθορμήτως, πριν από την έναρξη ελέγχου της δήλωσης από το αρμόδιο όργανο, που αυτονόητα θέτει ως χρονικό όριο της δυνατότητας δημοσιοποίησης των σχετικών δηλώσεων, την έναρξη του ελέγχου από την αρμόδια επιτροπή, δοθέντος του ότι προ της ενάρξεως αυτής οι δηλώσεις δεν είναι οριστικές, δεδομένου ότι κατά τα ανωτέρω παρέχεται η δυνατότητα στους υπόχρεους αυθόρμητης συμπλήρωσης των ελλείψεων και συνεπώς τυχόν δημοσιοποίηση δηλώσεως προ του χρόνου αυτού θα στερούσε από τον υπόχρεο της δυνατότητας χρήσης του δικαιώματός του αυτού. Τούτων δοθέντων φρονούμε, ότι παρεκτός τυχόν έκτακτης συνεδρίασης της Επιτροπής προς έναρξη ελέγχου της δήλωσης περιουσιακής κατάστασης του εν λόγω υπόχρεου, η δυνατότητα δημοσιοποίησης της δήλωσης αυτής προ του ανωτέρω χρονικού σημείου δεν είναι δυνατή».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου