Καιρός για περιπέτεια με την KTM 790 R



Όπως είχε προαναγγείλει ο Stefan Pierer της ΚΤΜ, αμέσως μετά το νέο 790 Duke θα ακολουθήσει και μία έκδοση Adventure κινούμενη από τον ολοκαίνουργιο δικύλινδρο κινητήρα. Το πρωτότυπό της παρουσίασε η ΚΤΜ στη φετινή Έκθεση του Μιλάνου.








Στα επόμενα χρόνια όλα τα λεφτά της κατηγορίας «Adventure» θα παιχτούν στα μεσαία κυβικά -700 ως 900. Ήδη εφέτος η δημοφιλής Triumph Tiger 800 ανανεώθηκε εντυπωσιακά, η BMW παρουσίασε δύο νέες «μεσαίες» GS και η Yamaha άναψε φωτιές με το Ténéré 700 World Raid, έστω και αν πολλοί απογοητεύτηκαν γιατί περίμεναν στο Μιλάνο να δουν το μοντέλο παραγωγής.





Σίγουρα ένα μεσαίο Adventure ταιριάζει γάντι στο DNA της KTM. Με τον νέο δικύλινδρο εν σειρά το πρωτότυπο 790 Adventure δείχνει σαγηνευτικό, με σχεδίαση που παραπέμπει στην κυριαρχία της στο Dakar.

Με τον κινητήρα των 799 κ.εκ. (LC8c) το μοντέλο γεφυρώνει το χάσμα ανάμεσα στα εντούρο της ΚΤΜ και τα ως τώρα Adventure μοντέλα και όλοι προβλέπουν «άνθηση» του κυβισμού αυτού.

Αιτίες; Δύο κυρίως. Καταρχήν οι αυστηρές νόρμες εκπομπών καυσαερίων (κυρίως) δεν ευνοούν πια τα μεγάλα μονοκύλινδρα -σαν το 640 Adventure του 1997- αφού περιορίζουν την απόδοσή τους. Και κατόπιν το κόστος των μεγάλων Adv που έχει εκτιναχθεί στα ύψη. Αυτό οδηγεί αναγκαστικά ένα μέρος των αγοραστών που θα ήθελαν μια τέτοια μοτοσυκλέτα σε μικρότερους κυβισμούς.



Μην ανησυχείτε για τις επιδόσεις. Ο κινητήρας στην έκδοση Duke αποδίδει ήδη 105 ίππους @ 9.000 σαλ. και 8,87 χλγμ. ροπής στις 8.000. Για τη χρήση Adventure η απόδοση θα είναι μάλλον διαφοροποιημένη, αλλά σε συνδυασμό με το χαμηλότερο βάρος (ο κινητήρας αποτελεί φέρον στοιχείο του μινιμάλ ατσάλινου πλαισίου) θα κινεί τη μοτοσυκλέτα σε παραπλήσια με των μεγάλων Adventure επίπεδα.



Μιλάμε βέβαια για την άσφαλτο, διότι στο χώμα το 790 μάλλον θα τα αφήνει στη σκόνη του. Το Duke με μικρότερα φέρινγκ / πλαστικά ζυγίζει σκάρτα 170 κιλά  κενό. Συν 10 για το Adventure; Ίσως κι αυτά να είναι πολλά.

Η μοτοσυκλέτα θα φορά φυσικά αναρτήσεις της WP και ένα διευρυμένο πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων όπως (απενεργοποιούμενο) ABS που επιτρέπει την ολίσθηση του πίσω τροχού, σύστημα σταθεροποίησης και πολλαπλές διαμορφώσεις απόδοσης κινητήρα, ενώ στα εξτρά θα περιλαμβάνεται πιθανότατα η εξάτμιση Ακράποβιτς που βλέπουμε στο πρωτότυπο και ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις.







Το μόνον που δεν έγινε σαφές είναι σε τι εξυπηρετούν οι ογκώδεις προεξοχές χαμηλά δίπλα στα κάρτερ: ως αποθηκευτικός χώρος; Σαν εξτρά ρεζερβουάρ καυσίμου; Την προστασία του κινητήρα;

Στα δυο βίντεο που ακολουθούν μπορείτε να παρακολουθήσετε όλη την επίσημη παρουσίαση του Πρωτότυπου 790 Adventure και τη χωμάτινη κόντρα του με το KTM 450 Rally.



Most Popular

Καταργείται η προστασία της πρώτης κατοικίας - Το Eurogroup αποκάλυψε τη δέσμευση της κυβέρνησης

Ξεμπρόστιασμα για την κυβέρνηση της ΝΔ και την πολιτική της σε σχέση με την πρώτη κατοικία αποτελεί η δήλωση του Eurogroup, με την οποί...

What's Popular