Όποιος έχει στο μυαλό του την P1, το υπεραυτοκίνητο που έβαλε τη McLaren στο… κόλπο να ανταγωνίζεται Ferrari και Porsche, θα πρέπει να ξεγράψει σχεδόν όλα όσα γνώριζε και να ετοιμάσει τον εαυτό του για νέα «αχαρτογράφητα» εδάφη ενόψει του Senna. Του νέου hyper car της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που θα φέρει το όνομα του Βραζιλιάνου θρύλου της Formula 1.
Ουσιαστικά, η McLaren πάει για μια δυναμική «μετωπική» με τον ανταγωνισμό, καθώς το όνομα που έδωσε στο νέο μοντέλο της, δημιουργεί από μόνο του μεγάλες προσδοκίες. Αλλά, ποια άλλη εταιρία θα μπορούσε να βαφτίσει μοντέλο της με το όνομα του τρις παγκόσμιου πρωταθλητή στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού; Μόνο αυτή με την οποία εκείνος κέρδισε όλους του τους τίτλους…
Βασικό σκεπτικό πίσω από τη δημιουργία του Senna δεν ήταν ένα αυτοκίνητο δρόμου, φιλικό στην οδήγηση, που θα έχει τη δυνατότητα να οδηγείται και στις πίστες. Εδώ συμβαίνει το ανάποδο, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που προορίζεται για τις πίστες, αλλά θα μπορεί να κυκλοφορεί και σε δημόσιους δρόμους. Η πρώτη του εμφάνιση ήταν διαδικτυακά, ενώ θα κάνει τα αποκαλυπτήριά της μπροστά σε κοινό στην έκθεση της Γενεύης, στις αρχές Μαρτίου. Όσο για τις πωλήσεις, θα αρχίσουν σε περίπου ένα χρόνο από τώρα.
Όποιος ενδιαφέρεται, θα πρέπει από τώρα να μπει στην… ουρά, καθώς θα κατασκευαστούν μόλις 500 αυτοκίνητα, ενώ υπάρχει ακόμη μια βασική προϋπόθεση: να μπορεί ο κάθε ενδιαφερόμενος να διαθέσει 750 χιλ. λίρες (με την τρέχουσα ισοτιμία 853.000 ευρώ), συμπεριλαμβανομένων των φόρων στη Μεγάλη Βρετανία.
Η πρώτη ματιά στο hyper car είναι ξεκάθαρη. Το σχήμα της παραπέμπει στα καθαρόαιμα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Σο αμάξωμα δεν υπάρχει δηλαδή ανοιγόμενο κάλυμμα για πρόσβαση στον κινητήρα, ούτε φυσικά σε κάποιον χώρο αποσκευών, καθώς τέτοιο δεν υπάρχει. Υφίσταται μόνο μια πρόβλεψη για να μπορεί να τοποθετήσει κανείς δύο κράνη και δύο αγωνιστικές φόρμες.
Η λογική στον κινητήρα δεν αλλάζει: είναι ο γνωστός V8 των 4.000 κυβικών με τα διπλά turbo. Αυτός έχει τη δυνατότητα να παράγει 800 ίππους και 800 Nm ροπής και είναι τοποθετημένος στο κέντρο του αμαξώματος. Εν αντιθέσει με τα περισσότερα υπεραυτοκίνητα της γενιάς του, δεν έχει υβριδική υποβοήθηση, για λόγους βάρους. Επίσης, δεν διαθέτει τετρακίνηση ή τετραδιεύθυνση, παρά μόνο μεταφέρει την κίνηση μέσω των δύο πίσω τροχών.
Αυτό που λέγεται ότι θα επιδιώξουν στη McLaren, είναι να σπάσουν το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας στο Νίρμπουργκρινγκ, το οποίο πλέον κατέχει Porsche 911 GT2 RS. «Σύμμαχος» σε αυτήν την προσπάθεια θα είναι το χαμηλότερο βάρος της McLaren Senna, η οποία ζυγίζει μόλις 1.189 κιλά. Το γερμανικό υπεραυτοκίνητο ζυγίζει 100 περισσότερο, ενώ υπολείπεται και σε ισχύ.
Αν και η McLaren τονίζει πως η σχέση μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου θα βρίσκεται σε εντυπωσιακά επίπεδα, αυτό στην πράξη θα το διαπιστώσουν μόνο οι 500 που θα το αποκτήσουν. Για τους υπόλοιπους, απλώς μπορούν να το χαζεύουν…