Τα μυστικά των πρακτόρων για να αντιλαμβάνονται πλήρως τους γύρω τους.
Ο LaRae Quy εργάστηκε ως πράκτορας του FBI για 23 χρόνια και μοιράζεται απλούς τρόπους με τους οποίους μπορούμε να αντιληφθούμε τι συμβαίνει μέσα στο μυαλό των άλλων. Ερμηνεύστε το βασικό μοντέλο της συμπεριφοράς
Υπάρχουν πολλές φυσικές συμπεριφορές τις οποίες έχουν οι άνθρωποι. Για παράδειγμα, κάποιοι ίσως κοιτούν το πάτωμα κατά τη διάρκεια μιας
συζήτησης, σταυρώνουν τα χέρια τους, ξύνουν το κεφάλι ή κινούνται μπρος και πίσω με τα πόδια τους. Οι άνθρωποι συμπεριφέρονται διαφορετικά για ποικίλους λόγους. Το να καθορίσετε το βασικό μοντέλο συμπεριφοράς κάποιου θα σας βοηθήσει να καταλάβετε τις πράξεις του. Κάνει κάτι από συνήθεια ή είναι μια ένδειξη εξαπάτησης, θυμού ή ανωριμότητας;
Προσέξτε για ιδιορρυθμίες
Δώστε προσοχή στις διαφορές μεταξύ του βασικού μοντέλου συμπεριφοράς, στα λόγια και τις χειρονομίες. Για παράδειγμα, έχετε παρατηρήσει πως κάποιος που είναι νευρικός τείνει να καθαρίζει αρκετές φορές τον λαιμό του; Αυτό μπορεί να σημαίνει πως κρύβεται κάτι περισσότερο από ότι θα μπορούσε να είναι εμφανές με την πρώτη ματιά.
Δώστε προσοχή στις χειρονομίες
Μια χειρονομία ή λέξη δεν έχει πάντοτε μια κρυφή σημασία. Αλλά αν συγκεκριμένες χειρονομίες ακολουθούν η μια την άλλη σε μοτίβο, δώστε προσοχή. Για παράδειγμα, κάποιος μπορεί να βήχει συνεχώς, να ξύνει το κεφάλι του και να σέρνει τα πόδια του την ίδια στιγμή. Σε αυτή την περίπτωση να είστε προσεκτικοί.
Συγκρίνετε συμπεριφορές
Αν παρατηρήσετε πως κάποιος ενεργεί έξω από τα συνηθισμένα, δώστε ιδιαίτερη προσοχή σε αυτές τις πράξεις. Πως αλληλεπιδρά με τα άλλα άτομα του δωματίου; Αλλάζουν οι εκφράσεις του προσώπου του; Πως είναι η στάση και η γλώσσα του σώματος;
Δείτε στον «καθρέφτη»
Οι καθρέφτες των νευρώνων που βρίσκονται στο μυαλό μας αντανακλούν την κατάσταση του νου μας. Για παράδειγμα, ένα χαμόγελο ενεργοποιεί τους μύες που είναι υπεύθυνοι για μια χαρούμενη έκφραση προσώπου. Όταν συνοφρυωνόμαστε, δείχνουμε τη δυσαρέσκειά μας. Όταν κοιτάμε κάποιον που μας αρέσει, στέλνουμε μήνυμα στους μύες του προσώπου για να χαλαρώσουν. Αν το πρόσωπο κάποιου δεν «απαντά» με τον ίδιο τρόπο, ο άνθρωπος αυτός στέλνει ένα μήνυμα: είτε δεν σας συμπαθεί, ή δεν του αρέσει κάτι που κάνατε.
Βρείτε τον άνθρωπο που ασκεί επιρροή
Το ισχυρότερο άτομο δεν είναι πάντοτε εκείνο που κάθεται στην κεφαλή του τραπεζιού. Ένα πρόσωπο με αυτοπεποίθηση, κατά κανόνα έχει περισσότερη επιρροή. Συχνά, ο ηγέτης μιας ομάδας είναι αδύναμη προσωπικότητα που σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται από τους άλλους. Καθορίστε ποιος είναι εκείνος που έχει την ισχυρότερη άποψη και οι πιθανότητες της επιτυχίας σας αυξάνονται.
Παρατηρήστε το περπάτημα
Συχνά, οι άνθρωποι αντανακλούν τη συμπεριφορά τους με τις κινήσεις τους. Αν κάποιος περπατά κοιτάζοντας τα πόδια του αντί να κοιτάζει ευθεία είναι σημάδι έλλειψης αυτοπεποίθησης. Αν παρατηρήσετε κάτι τέτοιο σε ένα μέλος της ομάδας σας, προσφέρετε μεγαλύτερο έπαινο για να ενισχύσετε την εμπιστοσύνη του σε εσάς. Μπορείτε να τον ρωτήσετε απευθείας για να καταλάβετε τι είναι αυτό που φοβάται τόσο να πει.
Δώστε προσοχή στα ρήματα
Οι λέξεις δράσεις ή απλά ρήματα, δίνουν μια ιδιαίτερη αίσθηση του πως σκέφτεται ένα πρόσωπο. Για παράδειγμα, αν το αφεντικό σας λέει πως «αποφάσισα να εργαστώ με την τάδε εταιρία» η λέξη δράσης εδώ είναι το «αποφάσισα». Αυτή και μόνο λέξη δείχνει πιθανότατα πως το αφεντικό σας είναι: 1. Μη παρορμητικός, 2. Υπολόγισε διάφορες πορείες δράσης και 3. Έχει υπολογίσει αρκετά βήματα μπροστά.
Αναγνωρίστε τις βασικές αρχές
Κάθε άνθρωπος έχει μοναδική προσωπικότητα αλλά υπάρχουν βασικές ερωτήσεις που θα σας επιτρέψουν να διαβάσετε ένα άτομο σε θεμελιώδες επίπεδο. Οι ερωτήσεις είναι οι εξής:
-Είναι αυτό το άτομο εσωστρεφές ή εξωστρεφές;
-Η αλληλεπίδραση με άλλους ανθρώπους αποτελεί σημείο εκκίνησης για τις πράξεις του;
-Πως αντιμετωπίζει τον κίνδυνο και την αβεβαιότητα;
-Τι τροφοδοτεί το εγώ του;
-Πως αντιδρά σε αγχωτικές καταστάσεις;
-Πως δείχνει όταν είναι χαλαρός;
Λάβετε υπόψη πως χρειάζεται χρόνος για να μάθετε πώς να διαβάζετε άψογα τους ανθρώπους. Και φυσικά υπάρχουν εξαιρέσεις σε κάθε κανόνα. Έχοντας στο νου σας τα παραπάνω στοιχεία, μπορείτε να βελτιώσετε τις ικανότητες να κατανοήσετε τους ανθρώπους. Αυτό θα σας βοηθήσει να επικοινωνήσετε πιο αποτελεσματικά μαζί τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου