Οδηγούμε στη Γερμανία το νέο Honda Jazz




Κάθε Jazz θέτει τα στάνταρ στην κατηγορία των σουπερμίνι όσον αφορά τους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Το ίδιο ισχύει και για την τρίτη γενιά του μοντέλου της Honda, η οποία αναμένεται στην Ελλάδα τον Οκτώβριο με νέο 1.3 βενζίνης, απόδοσης 102 ίππων. Πόσο όμως ικανό είναι στους υπόλοιπους τομείς; Ταξιδέψαμε στη Γερμανία για να διαμορφώσουμε μία πρώτη άποψη.




Το νέο Jazz έχει φρέσκια σχεδίαση, χωρίς όμως να απαρνείται την εικόνα των προκατόχων του. Άλλωστε το σχήμα του συμβάλλει στο ευρύχωρο εσωτερικό. Αναβαθμισμένη είναι η εικόνα στην καμπίνα των επιβατών, με πλαστικά που είναι μεν σκληρά, δείχνουν όμως ποιοτικά. Στην κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει η 7 ιντσών οθόνη αφής, που συνδυάζεται με το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού (Comfort) και άνω. Η μεγάλη πέμπτη πόρτα προσφέρει εξαιρετικό άνοιγμα για το χώρο αποσκευών, ο οποίος είναι κορυφαίος για την κατηγορία (354 lt) και άκρως εκμεταλλεύσιμος. Όταν μάλιστα αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα διαμορφώνεται ένας απόλυτα επίπεδος χώρος, με συνολική χωρητικότητα (έως την οροφή) 1.314 l





Το Jazz έχει μεγαλώσει τόσο σε συνολικό μήκος (στα 3,99 m. πλέον) όσο και σε μεταξόνιο (2,53 m). Τα εμπρός καθίσματα απέχουν περισσότερο μεταξύ τους, ώστε οδηγός και συνοδηγός να έχουν περισσότερο χώρο. Πιο άνετα κάθονται και οι πίσω επιβάτες, με +6,5 cm «αέρα» για τα γόνατά τους. Για το βάρους 1.066 kg σουπερμίνι έχει ρυθμιστεί ειδικά για τα ευρωπαϊκά δεδομένα οι αναρτήσεις, ενώ έχει δοθεί έμφαση και στην ποιότητα κύλισης.

Δοκιμάσαμε γύρω από τη Φρανκφούρτη το νέο Jazz με το νέο 1.3 i-VTEC, ο οποίος είναι ο μοναδικός διαθέσιμος κινητήρας, τουλάχιστον κατά το λανσάρισμα του ιαπωνικού σουπερμίνι. Συνδυάζεται είτε με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, είτε με αυτόματο τύπου CVT. Στην πράξη ο κινητήρας ισχύος 102 PS δείχνει να είναι πιο ροπάτος από όσο «μαρτυρούν» τα μόλις 12,5 kgm.

Πιο ικανοποιημένους μας άφησε το μηχανικό κιβώτιο, το οποίο είναι σαφές και με εξαιρετικό κούμπωμα των σχέσεων. Όμως στις υψηλές ταχύτητες (120+ km/h) ο θόρυβος από τον i-VTEC γίνεται αισθητός στην καμπίνα των επιβατών, καθώς ακόμη και με 6η σχέση στο κιβώτιο οι στροφές ξεπερνούν τις 3.000 rpm. Η μέση κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο ήταν πάντως άκρως ικανοποιητική (5,3 lt/100 km). Για την έκδοση με το κιβώτιο CVT επιλέξαμε να κινηθούμε σε αστική περιοχή, ώστε να δούμε πώς λειτουργεί στο φυσικό του περιβάλλον. Το αυτόματο σύστημα μετάδοσης (προσφέρει και λειτουργία manual) δείχνει να «πνίγει» τον κινητήρα, ενώ το trip computer έδειξε 6,5 lt/100 km.






Η πρώτη εντύπωση γέρνει την πλάστιγγα υπέρ του μηχανικού κιβωτίου, όμως θα πρέπει να τα δοκιμάσουμε και στην Ελλάδα ώστε τα αποτελέσματα να είναι πιο δίκαιο. Το νέο Jazz θα έρθει στην Ελλάδα τον Οκτώβριο, σε εκδόσεις με το βασικό (Trend) και το μεσαίο (Comfort) επίπεδο εξοπλισμού. Στην πρώτη περίπτωση διαθέσιμο θα είναι μόνο το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ στη δεύτερη και το αυτόματο CVT. Οι τιμές δεν είναι ακόμη γνωστές, καθώς αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης ανάμεσα στη Honda και την ελληνική εισαγωγική εταιρεία.

Όσο για τις επίσημες επιδόσεις, η Honda ανακοινώνει 0-100 σε 11,2 sec με το μηχανικό κιβώτιο και 12 sec με το CVT (τελική ταχύτητα 190 και 182 km/h, αντίστοιχα). Η εργοστασιακή μέση κατανάλωση είναι 5 lt/100 km (116 g/km) με το 6άρι μηχανικό και 4,6 lt/100 km (106 g/km) με το συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Most Popular

Καταργείται η προστασία της πρώτης κατοικίας - Το Eurogroup αποκάλυψε τη δέσμευση της κυβέρνησης

Ξεμπρόστιασμα για την κυβέρνηση της ΝΔ και την πολιτική της σε σχέση με την πρώτη κατοικία αποτελεί η δήλωση του Eurogroup, με την οποί...

What's Popular