Επιστρέφει στα δίχρονα μοτέρ η Honda;

wpid-honda-nsr-500-doohan-1200


Φήμες θέλουν την ιαπωνική εταιρία να εξελίσσει νέο δίχρονο κινητήρα με τις πρώτες πατέντες να έχουν κατατεθεί στις ΗΠΑ από τον προηγούμενο μήνα.

Οι δίχρονοι κινητήρες είναι από μηχανολογικής πλευράς θαυμάσιοι λόγω κυρίως της υψηλής ειδικής ισχύς, της πολύ ελαφρύτερης και κατ’ επέκταση απλούστερης κατασκευής τους -με πολύ λιγότερα μηχανικά μέρη από τους τετρακύλινδρους που έχουν βαλβίδες, ζύγωθρα, εκκεντροφόρους κ.α.- και τις λιγότερες απαιτήσεις σε συντήρηση. Στους δίχρονους υπάρχουν πολλά πλεονεκτήματα τα οποία όμως υπερκεράζονται από δύο κυρίως μειονεκτήματα: τους αυξημένους ρύπους και την μεγάλη κατανάλωση καυσίμου και λαδιού, με αποτέλεσμα οι δίχρονοι να περιορισθούν… στα αλυσοπρίονα και τα χλοοκοπτι

honda-patent-fuel-injected-2-stroke-engine (2)


Φήμες θέλουν την ιαπωνική εταιρία να εξελίσσει νέο δίχρονο κινητήρα με τις πρώτες πατέντες να έχουν κατατεθεί στις ΗΠΑ από τον προηγούμενο μήνα!
1997 Honda NSR500 engine (2)Οι δίχρονοι κινητήρες είναι από μηχανολογικής πλευράς θαυμάσιοι λόγω κυρίως της υψηλής ειδικής ισχύς, της πολύ ελαφρύτερης και κατ’ επέκταση απλούστερης κατασκευής τους -με πολύ λιγότερα μηχανικά μέρη από τους τετρακύλινδρους που έχουν βαλβίδες, ζύγωθρα, εκκεντροφόρους κ.α.- και τις λιγότερες απαιτήσεις σε συντήρηση. Στους δίχρονους υπάρχουν πολλά πλεονεκτήματα τα οποία όμως υπερκεράζονται από δύο κυρίως μειονεκτήματα: τους αυξημένους ρύπους και την μεγάλη κατανάλωση καυσίμου και λαδιού, με αποτέλεσμα οι δίχρονοι να περιορισθούν… στα αλυσοπρίονα και τα χλοοκοπτικά.


1997 Honda NSR500 engine (2)






honda-patent-fuel-injected-2-stroke-engine (1)Στην Honda προσπαθούν να περιορίσουν τα παραπάνω ζητήματα με νέες τεχνικές άμεσου ψεκασμού του καυσίμου με βαλβίδα reed για πιο καθαρή καύση και με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε η άκαυτη ποσότητα να μην διαφεύγει από την θυρίδα με τα καυσαέρια (ένα σοβαρό θέμα στους δίχρονους). Το τρικ υπάρχει σε ένα δεύτερο μπεκ (δείτε στα σημεία 71, 70 και 74) που βρίσκεται χαμηλότερα που θα ψεκάζει το καύσιμο όταν το πιστόνι βρίσκεται προς το ΑΝΣ και κάτω από το έμβολο ώστε αυτό να ψύχεται. Εδώ να πούμε πως η ιαπωνική εταιρία αναφέρει στις πατέντες της (κάντε κλικ για να την κατεβάσετε) πως το εν λόγω μοτέρ μπορεί να λειτουργήσει με βενζίνη ή πετρέλαιο.


honda-patent-fuel-injected-2-stroke-engine (1)1995-Honda-NSR500-Mick-Doohan



1995-Honda-NSR500-Mick-DoohanΠάντως, όλα θα εξαρτηθούν από το κόστος εξέλιξης και κατασκευής μίας δίχρονης μοτοσικλέτας και αν τα καταφέρει η Honda θα μπορέσει να αποδείξει για ακόμη μια φορά την μηχανολογική της υπεροχή από την εποχή της NSR500. Εκτός και αν πρόκειται για ένα μοτέρ που προορίζεται για κάποια στατική εφαρμογή, π.χ. σε ρόλο γεννήτριας. Όπως για παράδειγμα ο χαμηλής απόδοσης Honda Exlink. Για να δούμε, τι θα δούμε…


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Most Popular

Καταργείται η προστασία της πρώτης κατοικίας - Το Eurogroup αποκάλυψε τη δέσμευση της κυβέρνησης

Ξεμπρόστιασμα για την κυβέρνηση της ΝΔ και την πολιτική της σε σχέση με την πρώτη κατοικία αποτελεί η δήλωση του Eurogroup, με την οποί...

What's Popular