Οδηγούμε: Νέα BMW X1

Παράλληλα με τη νέα BMW Σειρά 3, η γερμανική εταιρεία παρουσίασε και την τελευταία γενιά της X1, η οποία είναι βελτιωμένη σε κάθε επίπεδο σε σχέση με το παρελθόν!



  H BMW X1 αποτελεί ένα από τα πλέον σημαντικά μοντέλα της βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με την πρώτη γενιά να μετράει περισσότερες από 730.000 πωλήσεις από το 2009 μέχρι και σήμερα. Έπειτα από μία σειρά μικρών διαφοροποιήσεων, το πλήρωμα του χρόνου για τη δεύτερη γενιά έφτασε, με την BMW να παρουσιάζει, παράλληλα με τη νέα Σειρά 3, τη νέα X1.
Με τους ανταγωνιστές της κατηγορίας να πληθαίνουν και να μετρούν σαφώς λιγότερα χρόνια ζωής στην πλάτη τους, οι Γερμανοί τεχνικοί την αναβάθμισαν σε κάθε επίπεδο, βελτιώνοντας τα στοιχεία στα οποία υστερούσε και ουσιαστικά προσφέροντας ένα σαφώς πιο ολοκληρωμένο πακέτο σε σχέση με το παρελθόν. Οι αλλαγές είναι εμφανείς, καταρχήν, από το σχεδιαστικό κομμάτι. Οι διαστάσεις έχουν αλλάξει σημαντικά, με τη νέα γενιά της X1 να είναι 15 χλστ. πιο μικρή σε μήκος, αλλά διαθέτοντας 23 χλστ. μεγαλύτερο πλάτος και 53 χλστ. επιπλέον ύψος, πάντα σε σχέση με το παρελθόν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να έχει αποκτήσει σαφώς πιο κόμπακτ διαστάσεις, αλλά και να διαθέτει μία εικόνα πιο κοντά σε αυτό που έχουμε στο μυαλό μας αναφορικά με τα «κλασικά» SUV. Οι στυλιστικές επιλογές, από την άλλη, δεν ξεφεύγουν από ό,τι μας έχει συνηθίσει η γερμανική εταιρεία, υιοθετώντας τις περισσότερες από τις επιλογές που συναντάμε στη Σειρά X. Οι γραμμές είναι επιθετικές, το εμπρός μέρος διακρίνεται από τα δύο μεγάλα «νεφρά» -σήμα κατατεθέν της BMW- στο εμπρός μέρος, αλλά και τους μεγάλους αεραγωγούς στο εμπρός μέρος. Την ίδια ώρα, η προστατευτική ποδιά εμπρός αλλά και πίσω, σε συνδυασμό με τους τονισμένους θόλους και τα πλαϊνά προστατευτικά μαρσπιέ, τονίζουν τον περιπετειώδη και εκτός δρόμου χαρακτήρα. Σε κάθε περίπτωση, η νέα X1 δείχνει νεανική, διατηρώντας τα σπορ χαρακτηριστικά που διακρίνουν τη Σειρά X.




Η αλλαγή των διαστάσεων είχε ευεργετικά αποτελέσματα και στους εσωτερικούς χώρους. Δεν είναι μόνο το μεγαλύτερο ύψος στο εσωτερικό, που προσφέρει περισσότερη άνεση για το κεφάλι στους πίσω επιβαίνοντες, αλλά και τα 37 χλστ. παραπάνω χώρου για τα πόδια τους, την ώρα που με το ρυθμιζόμενο πίσω κάθισμα μπορεί να φτάσει και τα 66 χλστ.! Αντίστοιχα, σημαντική αύξηση υπάρχει και στο χώρο των αποσκευών, που είναι κατά 85 λίτρα μεγαλύτερος, αγγίζοντας τα 505! Η πλήρης εκμετάλλευση του πορτ μπαγκάζ εκτοξεύει τη χωρητικότητα στα 1.550 λίτρα, 200 περισσότερα από ό,τι στην πρώτη γενιά. Βέβαια, όλα αυτά έγιναν πραγματικότητα από τη στιγμή που η νέα X1 βασίζεται στη νέα πλατφόρμα της BMW, στην οποία βασίζονται η σειρά Active Tourer και η BMW Hatch, κάτι που σημαίνει ότι η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς! Φυσικά, διαθέσιμη είναι και με το γνωστό μας σύστημα τετρακίνησης xDrive, το οποίο και είναι αναβαθμισμένο σε σχέση με το παρελθόν. Αξίζει να σημειώσουμε ότι, με εξαίρεση τις sDrive 20i και sDrive18d, που θα είναι προσθιοκίνητες, τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς θα διαθέτουν το xDrive.






Στο εσωτερικό, ο πίνακας οργάνων είναι αντίστοιχης ποιότητας και αισθητικής με αυτήν που έχουμε συνηθίσει σε όλα τα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας. Η ποιότητα κατασκευής είναι υπεράνω κριτικής, ενώ γίνεται χρήση μαλακών πλαστικών σε όλη την κεντρική κονσόλα. Η εργονομία είναι υψηλού επιπέδου, με την οθόνη υγρών κρυστάλλων να δεσπόζει στο κέντρο. Ακόμα μία διαφοροποίηση σε σχέση με την πρώτη γενιά της X1 είναι η αύξηση του ύψους της θέσης οδήγησης κατά 36 χλστ., με αποτέλεσμα ο οδηγός να έχει την αίσθηση ότι βρίσκεται πίσω από το τιμόνι ενός SUV, προσφέροντας φυσικά και πολύ καλή ορατότητα κατά την οδήγηση. Οι κινητήριες μονάδες με τις οποίες θα είναι διαθέσιμη η X1 είναι συνολικά πέντε. Δύο βενζινοκινητήρες και τρεις πετρελαίου. Όλοι τους είναι 4κύλινδροι, και είναι μέλη της τελευταίας γενιάς κινητήρων της BMW, με την ισχύ να κυμαίνεται από τους 150 έως και τους 231 ίππους, με δυνατότητα να συνδυαστούν είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με το γνωστό μας 8άρι Steptronic.





Στην Αυστρία είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε τις δύο ισχυρότερες εκδόσεις της X1, την xDrive 25i με το 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 231 ίππων και το 2λιτρο πετρελαιοκίνητο σύνολο με ίδια απόδοση ισχύος. Από την πρώτη στιγμή που θα περάσεις στο εσωτερικό, εντοπίζεις τα στοιχεία της αναβάθμισης, με το διάκοσμο να είναι σαφώς ευχάριστος, ενώ άμεσα συνειδητοποιείς ότι κάθεσαι αρκετά πιο ψηλά σε σχέση με το παρελθόν. Ακόμα και έτσι, όμως, οι πολλές ρυθμίσεις του καθίσματος αλλά και του τιμονιού, το οποίο υπάρχει η δυνατότητα να βγει πολύ κοντά στο σώμα του οδηγού, συμβάλλουν στην εύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης. Στους εξαιρετικούς γερμανικούς δρόμους, η ποιότητα κύλισης είναι αντίστοιχη με αυτήν που περιμένεις, με την X1 να αποσβένει με ευκολία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Η ανάρτηση είναι σφιχτή, και το νιώθεις στο εσωτερικό της X1, διατηρώντας σπορτίφ χαρακτηριστικά, αλλά χωρίς να θυσιάζονται στοιχεία άνεσης. Και το διαπιστώνεις ακόμα περισσότερο όταν πιέσεις στις στροφές των αυστριακών επαρχιακών δρόμων. Στις γρήγορες καμπές η X1 μπορεί να κινηθεί με μεγάλη ταχύτητα, εκθέτοντας σπορ κατασκευές, και μάλιστα χωρίς να τρομάξει τον οδηγό με τις αντιδράσεις της. Αυστηρά ουδέτερη, και μόνο στο όριο αν υπερβάλεις θα υποστρέψει, ανοίγοντας την τροχιά της. Ακόμα και έτσι, όμως, οι όποιες τάσεις είναι εύκολα ελεγχόμενες, με την X1 να αποδεικνύεται εντέλει ιδιαίτερα φιλική.





Αναφορικά με τον τρόπο λειτουργίας των κινητήρων, ο πετρελαιοκινητήρας διακρίνεται για τη ροπή του από χαμηλά, που σου επιτρέπει να κινείσαι και με μία σχέση πάνω στο κιβώτιο, αλλά και για την πολιτισμένη λειτουργία του. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό πως στην καμπίνα του εσωτερικού ο ήχος δε μαρτυρά ότι πρόκειται για σύνολο του είδους. Στην αντίπερα όχθη, ο 2λιτρος TwinPower Turbo βενζίνης ταιριάζει σαφώς περισσότερο σε όσους έχουν ανήσυχο πνεύμα, αφού διαθέτει δύναμη και ροπή, αναδεικνύοντας τα σπορ χαρακτηριστικά της κατασκευής. Σε κάθε περίπτωση, πολύ καλή αίσθηση έχεις και από το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο είναι άμεσο, με καλή αίσθηση, παρέχοντάς σου την απαραίτητη πληροφόρηση, αναφορικά με το πού σημαδεύουν ανά πάσα στιγμή οι τροχοί. Αναμφίβολα, η τελευταία γενιά της X1 είναι μία πλήρης και ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία. Είναι σαφώς βελτιωμένη σε κάθε τομέα σε σχέση με το παρελθόν, διαθέτοντας τα σπορ χαρακτηριστικά που συνοδεύουν παραδοσιακά την BMW και, συνδυάζοντάς τα με τις ανάγκες του νεανικού -και όχι μόνο- κοινού και στη χώρα μας, θα είναι διαθέσιμη από το φθινόπωρο, και συγκεκριμένα τον Οκτώβριο._ Π. Τ.

Περισσότερες φωτογραφίες:











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Most Popular

Καταργείται η προστασία της πρώτης κατοικίας - Το Eurogroup αποκάλυψε τη δέσμευση της κυβέρνησης

Ξεμπρόστιασμα για την κυβέρνηση της ΝΔ και την πολιτική της σε σχέση με την πρώτη κατοικία αποτελεί η δήλωση του Eurogroup, με την οποί...

What's Popular