Σε κυκλοφορία και η σήραγγα του όρους Κλόκοβα!


Σε κυκλοφορία τα 149 από τα 196 χιλιόμετρα της Ιόνιας Οδού

Στην κυκλοφορία παραδόθηκε η σήραγγα στην περιοχή του όρους Κλόκοβα και το οδικό τμήμα του αυτοκινητοδρόμου «Ιόνια Οδός», που εκτείνεται  μέχρι το Κεφαλόβρυσο, συνολικού μήκους 37 χιλιομέτρων! Ακόμα ένα έργο υποδομής δόθηκε σήμερα στη κυκλοφορία, για να καλύψει τις ανάγκες των ταξιδιωτών του Πάσχα.


«Δίνεται στην κυκλοφορία σήμερα μια μεγάλη σήραγγα και ένα μεγάλο κομμάτι του δρόμου της Ιόνιας Οδού, προκειμένου να διευκολυνθούν οι συμπολίτες μας στη μετακίνησή τους», ανέφερε ο  υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, κατά την τελετή παράδοσης, επισημαίνοντας ότι «η επίσημη παράδοση στην κυκλοφορία θα γίνει από τον Πρωθυπουργό γύρω στην Πρωτομαγιά».

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου, έχοντας τη βούληση να εξασφαλιστεί η  όσο το δυνατόν ασφαλέστερη μετακίνηση των πολιτών ενόψει του Πάσχα, παρέδωσε στην κυκλοφορία το προαναφερθέν τμήμα, το οποίο συμπεριλαμβάνει και το μεγαλύτερο τεχνικό έργο της Ιόνιας Οδού, τη δίδυμη σήραγγα στην περιοχή του όρους Κλόκοβα, που βρίσκεται στο Αντίρριο του νομού Αιτωλοακαρνανίας και παραδόθηκε σε χρόνο ρεκόρ.

Τώρα,  το ταξίδι από την περιοχή της Κλόκοβας έως την Αμφιλοχία θα διαρκεί περίπου 45 λεπτά αντί της μίας ώρας και 15 λεπτών. Επιπροσθέτως, μαζί με το οδικό τμήμα της Ιόνιας οδού Φιλιππιάδα (περιοχή Καμπής) – Πέρδικα Ιωαννίνων που δόθηκε στην κυκλοφορία τον περασμένο Φεβρουάριο από τον κ. Σπίρτζη, ουσιαστικά θέτει σε κυκλοφορία από σήμερα, τα 149χιλιόμετα  από  τα 196  χιλιόμετρα, που είναι το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου Ιόνια Οδός.

Ο υπουργός, τόνισε ότι «ήταν πραγματικά μια υπερπροσπάθεια σε ένα πάρα πολύ δύσκολο κομμάτι του έργου, στις σήραγγες της Παλαιοβούνας, στην Κλόκοβα». 

Αν και «οι άνθρωποι κατάφεραν να κάνουν και τη σήραγγα της Ρίζας και να είναι έτοιμη» από την άλλη, «δυστυχώς κάποιοι λειτουργοί του  δικαστικού σώματος δεν έτρεξαν τόσο γρήγορα, όσο έτρεξε ο τεχνικός κόσμος».

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα , το κομμάτι του αυτοκινητόδρομου μεταξύ των δύο σηράγγων να μην είναι έτοιμο «λόγω της καθυστέρησης των απαλλοτριώσεων. Τουλάχιστον με την προσθήκη ενός roundabout που έγινε, θα δοθεί η μεγάλη σήραγγα στους πολίτες πολλούς μήνες νωρίτερα. Θα μπορέσουν να τη χρησιμοποιήσουν και οι Αιτωλοακαρνάνες και οι Ηπειρώτες και μέρος των Επτανήσιων».

«Το έργο αυτό είναι πραγματικά αξιοζήλευτο, αλλά θέλει συμπλήρωση. Θέλει συμπλήρωση διότι δεν έχουν προβλεφθεί οι απαραίτητες συνδέσεις με μεγάλα αστικά κέντρα της περιοχής, όπως το Αγρίνιο, την Πρέβεζα. Και βέβαια θα γίνουν κι αυτές και θα γίνουν μαζί», τόνισε ο υπουργός κατά την παράδοση του δρόμου.

Ήδη έχει γίνει η προετοιμασία, με τα απαραίτητα συμπληρωματικά αντιπλημμυρικά έργα και στο Μεσολόγγι και στις περιοχές της σήραγγας που βρισκόμαστε τώρα, για να σταματήσουν στους οικισμούς και τις πόλεις μας τα γνωστά προβλήματα και οι καταστροφές, τόνισε ο κ. Σπίρτζης.

«Τα έργα δεν ανήκουν σε καμιά Κυβέρνηση, σε κανένα Υπουργού, Περιφερειάρχη ή Δήμαρχο. Είναι του ελληνικού λαού που τα πληρώνει. Εμείς κρινόμαστε για την αποτελεσματικότητα, τη διαφάνεια και το κόστος των έργων και πιστεύω ότι όλα αυτά δεν έχουν να κάνουν μόνο με ένα άνθρωπο» επανέλαβε ο υπουργός.

4 γέφυρες – 2 σήραγγες – 35 διαβάσεις!

Η έναρξη των εργασιών της διάνοιξης ξεκίνησαν τον Μάιο του 2015 και εντός 13 μηνών, τον Ιούνιο του 2016 επιτεύχθηκε η πλήρης διάνοιξη (Α΄ και Β΄ Φάση) και των δύο κατευθύνσεων, που αποτελεί χρόνο ρεκόρ.

Το οδικό τμήμα που παραδόθηκε σήμερα διαθέτει 1 ανισόπεδο κόμβο (Μεσολογγίου) και 1 Ημικόμβο (Ευηνοχωρίου), και στα σημαντικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά του περιλαμβάνονται:

4 γέφυρες με σημαντικότερη και μεγαλύτερη σε μήκος τη Γέφυρα Ευήνου ποταμού (μήκος 260μ. και ύψος βάθρων 35μ.)
2 δίδυμες σήραγγες: Κενταύρου Νέσσου (Κλόκοβας) με συνολικό μήκος 2.900μ. και Καλυδώνας με συνολικό μήκος 1.240μ.
11 Άνω & 24 Κάτω διαβάσεις
1 Cut & Cover μήκους 97μ.
98 οχετοί
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο, το υπό παράδοση τμήμα ξεκινά από το 11ο χλμ. της Ιόνιας Οδού και την είσοδο στη σήραγγα της Κλόκοβας και  φτάνει έως την παράκαμψη Αγρινίου όπου ενώνεται με το τμήμα «Παράκαμψη Αγρινίου (Α/Κ Κεφαλόβρυσο 48ο χλμ.) έως Α/Κ Αμφιλοχίας (107ο χλμ.) που είναι ήδη σε κυκλοφορία. (παράδοση Δεκέμβριος 2016) δημιουργώντας ένα ενιαίο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο μήκους 97 χιλιομέτρων. Το μεγαλύτερο τεχνικό έργο της Ιόνιας Οδού είναι η δίδυμη σήραγγα στην περιοχή του όρους Κλόκοβα, πλησίον του χωριού Ρίζα, στο Αντίρριο του Ν. Αιτωλοακαρνανίας, μήκους 2.906 μέτρων  ο αριστερός και 2.925 μέτρων ο δεξιός κλάδος.

Most Popular

Καταργείται η προστασία της πρώτης κατοικίας - Το Eurogroup αποκάλυψε τη δέσμευση της κυβέρνησης

Ξεμπρόστιασμα για την κυβέρνηση της ΝΔ και την πολιτική της σε σχέση με την πρώτη κατοικία αποτελεί η δήλωση του Eurogroup, με την οποί...

What's Popular