Μπαίνει τάξη στις συντάξεις αφού όλες Θα χορηγούνται σε 90 ημέρες όπως τονίστηκε στη συνέντευξη Τύπου για τον ΕΦΚΑ.
«Μέχρι το τέλος του 2017 θα εκκαθαριστεί το σύνολο των εκκρεμών αιτήσεων, ενώ, από το τέλος του 2017 και μετά, η απονομή της σύνταξης θα γίνεται εντός τριμήνου από την υποβολή της αίτησης» δήλωσε η υπουργός Εργασίας, Έφη Αχτσιόγλου, η οποία παραχώρησε κοινή συνέντευξη Τύπου με τον υφυπουργό Κοινωνικής Ασφάλισης, Τάσο Πετρόπουλο, τη γενική γραμματέα Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Στέλλα Βρακά και τον διοικητή του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), Αθανάσιο Μπακαλέξη, για την έναρξη της λειτουργίας του ΕΦΚΑ,Ταυτόχρονα, όπως τόνισε, η υιοθέτηση ενιαίων και απλών κανόνων θα συμβάλει στην ασφάλεια δικαίου και οι πολίτες θα είναι σε θέση να γνωρίζουν με ακρίβεια, ζητήματα όπως το ύψος των εισφορών τους, το ασφαλιστικό ιστορικό τους και τη σύνταξη που θα λάβουν.
Η κ. Αχτσιόγλου υπογράμμισε ότι η λειτουργία του ΕΦΚΑ «αποτελεί ένα μεγάλο βήμα στη δύσκολη προσπάθειά μας να στήσουμε ξανά στα πόδια του ένα σύγχρονο σύστημα δημόσιας κοινωνικής ασφάλισης. Δύσκολη προσπάθεια, γιατί έχουμε να αντιμετωπίσουμε μία σειρά πολιτικών επιλογών με βαθιές ρίζες, που υποθήκευσαν το μέλλον της κοινωνικής ασφάλισης. Την ίδια στιγμή, αποτελεί μία μεγάλη και δύσκολη προσπάθεια, γιατί δεν είμαστε αντιμέτωποι απλά με τη βαριά σκιά του παρελθόντος, αλλά και με την πραγματικότητα της κρίσης και τις επιδιώξεις όλων όσοι βλέπουν στην κοινωνική ασφάλιση άλλο ένα πεδίο ιδιωτικής κερδοφορίας και όχι ένα καθολικό κοινωνικό δικαίωμα».
Προχωρήσαμε στη δημιουργία του ΕΦΚΑ και μίας νέας αρχιτεκτονικής για την κοινωνική ασφάλιση, με πρώτο στόχο να διασφαλίσουμε το δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα ενός συστήματος που στηρίζεται στην αλληλεγγύη των γενεών» διευκρίνισε.
Σημείωσε δε, ότι «η δημιουργία του ΕΦΚΑ αποτελεί μία πραγματική ενοποίηση των ασφαλιστικών Ταμείων, σε αντίθεση με προηγούμενες παρεμβάσεις που ισοδυναμούσαν με κατ’ όνομα συγχωνεύσεις, ενώ στην πράξη περιορίστηκαν σε απλή μεταφορά των επιμέρους Ταμείων κάτω από οργανισμούς- “ομπρέλες”».
Η κ. Αχτσιόγλου σχολίασε ότι η συνολική διοικητική και ουσιαστική ενοποίηση αναμένεται να βελτιώσει την καθημερινότητα των πολιτών, αλλά και την πορεία του ασφαλιστικού συστήματος.
Συγκεκριμένα, εξήγησε ότι οι ασφαλισμένοι θα έχουν πλέον γρήγορη και αποτελεσματική πρόσβαση στις υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, θα σταματήσουν τα φαινόμενα όπου πολίτες έπρεπε να ταξιδέψουν από κάποιο απομακρυσμένο νησί στον Πειραιά, προκειμένου να υποβάλουν αίτηση συνταξιοδότησης και η απλοποίηση των διαδικασιών θα επιταχύνει σημαντικά την εκκαθάριση των αιτήσεων συνταξιοδότησης.
Μεταξύ άλλων, η υπουργός Εργασίας είπε, ότι η επίθεση που δέχτηκε το συλλογικό εργατικό δίκαιο στα χρόνια της κρίσης και οδήγησε στην κατάρρευση του συστήματος των συλλογικών διαπραγματεύσεων, αφήνει μεγάλες πληγές στα ασφαλιστικά Ταμεία.
«Η ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, η οποία παροξύνθηκε μέσα στην κρίση, χωρίς προφανώς να αποτελεί δικό της παιδί, υπονομεύει τη δυνατότητα της κοινωνικής ασφάλισης να έχει τους απαραίτητους πόρους. Ακριβώς, γι’ αυτόν το λόγο, η μάχη που δίνουμε σήμερα για την επαναφορά των θεσμών του συλλογικού εργατικού δικαίου, για να σταματήσει η Ελλάδα να αποτελεί εξαίρεση από το ευρωπαϊκό κοινωνικό μοντέλο, είναι μία μάχη που θα συμβάλει ουσιαστικά και στη στήριξη της κοινωνικής ασφάλισης» συμπλήρωσε η κ. Αχτσιόγλου. Παράλληλα, εξέφρασε την άποψη, ότι όσοι χαρακτηρίζουν εμμονή και ιδεοληψία την ανάγκη επαναφοράς των συλλογικών διαπραγματεύσεων, φανερώνουν την πρόθεσή τους να μην αλλάξει μία από τις βασικές μεταβλητές για τη δημιουργία των αδυναμιών της κοινωνικής ασφάλισης.
Το δεύτερο πεδίο, το οποίο, σύμφωνα με την υπουργό Εργασίας, φέρει μεγάλο αποτύπωμα στο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης, είναι αυτό της παραβατικότητας στην αγορά εργασίας. Όπως σημείωσε, χρειάζεται μία νέα στρατηγική για την από κοινού αντιμετώπιση της αδήλωτης και της υποδηλωμένης εργασίας.
«Η άνοδος των ευέλικτων μορφών εργασίας πολλές φορές αποκρύπτει παράνομες πρακτικές, που στην πραγματικότητα αναφέρονται σε θέσεις πλήρους απασχόλησης» δήλωσε η κ. Αχτσιόγλου, προσθέτοντας ότι ένα σημαντικό εργαλείο που έχει στα χέρια του το υπουργείο Εργασίας είναι το νέο πληροφοριακό σύστημα του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ), το οποίο μέσα από μία βάση δεδομένων που συνεχώς θα διευρύνεται από τους ελέγχους και τη δυνατότητα ανάλυσης μίας σειράς παραμέτρων, θα εντοπίζει τις επιχειρήσεις που έχουν αυξημένες πιθανότητες να παραβιάζουν την εργατική νομοθεσία.
«Σε αυτήν την κατεύθυνση»- τόνισε -«θα κινηθεί συνολικά η προσπάθεια αναβάθμισης των ελεγκτικών μηχανισμών και οι απαραίτητες νομοθετικές παρεμβάσεις που σχεδιάζονται. Πλέον, τα λεφτά των προστίμων που επιβάλλονται από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς για παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας, θα κατευθύνονται προς το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης». Η καταπολέμηση της ανεργίας, σύμφωνα με την κ. Αχτσιόγλου, είναι ακόμη ένα σημαντικό πεδίο που σχετίζεται με την πορεία του ασφαλιστικού συστήματος.
«Τα μικρά, αλλά σταθερά βήματα που γίνονται σε αυτόν τον τομέα, χωρίς να μας επιτρέπουν πανηγυρισμούς, αποτελούν μία πρώτη απάντηση στην καταστροφολογία γύρω από αυτό το ζήτημα. Φαίνονται οι δυνατότητες που διαμορφώνονται για ακόμα πιο τολμηρά βήματα στη συγκεκριμένη μάχη» σχολίασε η υπουργός Εργασίας, ενώ είπε, ότι τις επόμενες ημέρες, θα δοθούν στη δημοσιότητα και τα επίσημα στοιχεία του πληροφοριακού συστήματος «Εργάνη» συνολικά για το 2016, στα οποία αποτυπώνεται αυτή η τάση, αφού, μέχρι σήμερα, έχει καταγραφεί το καλύτερο ισοζύγιο προσλήψεων-απολύσεων των τελευταίων 15 ετών.
Tι είπε ο Αναστάσιος Πετρόπουλος
Από την πλευρά του ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης σημείωσε ότι ο ΕΦΚΑ προστατεύει τους ασθενέστερους, προτάσσει το καθήκον για τη συμβολή όλων ανάλογα με τις δυνάμεις τους και η κοινωνική αλληλεγγύη που χρειάζεται η χώρα μας. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε: “Από τις ουρές, την ταλαιπωρία, την γραφειοκρατία και τις καρτέλες με τα ένσημα, μπαίνουμε πλέον στην εποχή της άμεσης πρόσβασης σε σύγχρονες υπηρεσίες. Κι ας το πω άλλη μια φορά: Δεν θα είναι όλα τέλεια από τις πρώτες μέρες. Θα είναι όμως αμέσως καλύτερα και μέρα με τη μέρα θα βελτιώνονται ακόμα περισσότερο, μέχρι να φτάσουμε εκεί ακριβώς που θέλουμε, στην κοινωνική ασφάλιση του μέλλοντός μας. Κεντρικό ρόλο εδώ, εκτός από το σάιτ μας, φιλοδοξούμε να έχει και κάτι ακόμα: το νέο τηλεφωνικό μας κέντρο.
Ήδη ξεκίνησε η λειτουργία του –και πριν ακόμα ανακοινωθεί καλά καλά, με ενημέρωσαν ότι χτες δέχτηκε πολλές κλήσεις. Έχουμε ετοιμάσει έναν ειδικό χώρο στον οποίο στεγάζεται το call center του ΕΦΚΑ και εκπαιδεύουμε καθημερινά τους 25 πρώτους υπαλλήλους που το στελεχώνουν. Καλώντας στο 1555, με αστική χρέωση και από τις 8 το πρωί ως τις 4 το μεσημέρι, οι πολίτες μπορούν να λαμβάνουν ενημέρωση για τα θέματα που τους απασχολούν”.
Για την απονομή των συντάξεων ο κ. Πετρόπουλος υπογράμμισε ότι έως τις 31/12/2014, είχαν μείνει εκκρεμείς 160.551 κύριες συντάξεις. “Αυτό παραλάβαμε. Έως τις 31/12/2017, σχεδιάζουμε να έχουν πληρωθεί όλες οι εκκρεμείς συντάξεις των προηγούμενων ετών. Και από εκεί και πέρα, να είναι δυνατή η χορήγηση όλων των συντάξεων εντός το πολύ 3 μηνών” συμπληρώνοντας: “Από τις 31/8/2013 έως τις 31/6/2016, είχαν πληρωθεί 0 εφάπαξ και 0 μερίσματα. Από την 1/7/2016 έως τις 31/12/2016 έχουν πληρωθεί 14.374 εφάπαξ και 22.000 μερίσματα. Και ως τις 31-12-17 θα έχουν καταβληθεί όλα τα εκκρεμή εφάπαξ (26.800) και όλα τα μερίσματα ώστε να μην έχει μείνει σε εκκρεμότητα ούτε ένα εφάπαξ, ούτε ένα μέρισμα” είπε με νόημα.
Σημειώνεται ότι στον ΕΦΚΑ μεταφέρονται και οι 8.642 εργαζόμενοι από τους 9 Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, με το ενιαίο ταμείο να συμπεριλαμβάνει 4,2 εκατομμύρια ασφαλισμένους και 2,6 εκατομμύρια συνταξιούχους. Στόχος της σύστασης του ΕΦΚΑ είναι η καταπολέμηση των παθογενειών του παρελθόντος, όπως η γραφειοκρατία, η πολυνομία και οι ανισότητες, με εργαλεία την θέσπιση ενιαίων, δίκαιων κανόνων για όλους στη βάση των αρχών της ισονομίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης, και την παροχή υπηρεσιών ποιότητας για τους ασφαλισμένους, μέσω της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών και του υψηλά καταρτισμένου εργατικού δυναμικού.
Για την ενημέρωση των ασφαλισμένων και των συνταξιούχων, ήδη έχουν τεθεί σε λειτουργία ο τηλεφωνικός αριθμός 1555, και η ιστοσελίδα www.efka.gov.gr, η οποία θα εμπλουτίζεται σταδιακά με ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών, ώστε οι πολίτες να έχουν την δυνατότητα πρόσβασης σε όλες τις υπηρεσίες, πληροφορίες και αιτήσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου